Välkommen till världen Kanninjo

Vi har vakat på Raguza i en vecka nu men inget föl.. Vaxproppar och mjölk som sprutar har funnits i en vecka så vi har hela tiden trott att hon snart ska föla. 
Ninja däremot har inte haft "sprängfullt" ljuver eller vaxproppar så vi gick lugnt och la oss igår kväll då Raguza stod och åt som vanligt.. 
 
01.27 ringer Simon och säger att NINJA HAR FÖLAT vilket jag knappt tror på men när jag tittar på kameran så ser jag huvudet på ett föl som försöker ställa sig upp så det är bara att ringa mamma och pappa. 
 
Det blev en mörkbrun hingst med lite stjärn. Helt underbar och perfekt!! Hingstföl och detta med att hitta maten i början går aldrig som de vill men övning ger färdighet.
 
Nu är klockan 04.49 och han har ätit, kissat och bajsat så jag kan gå in i värmen en stund och hålla koll på de via kameran.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0